CHATIFY – SERVICEVILKÅR

(Version 2.1 19/01/2025, gældende fra 19/01/2025)

Nedenstående Servicevilkår (”Vilkår”) gælder for enhver slutbruger (herefter ”du” eller ”brugeren”), der benytter Chatifys AI-chatbot og/eller voice assistent (samlet kaldet ”Tjenesten”). Ved at få adgang til og anvende Tjenesten accepterer du at være bundet af disse Vilkår. Hvis du ikke kan acceptere Vilkårene, bedes du undlade at benytte Tjenesten.

1. Generelt

1.1 Formålet med Tjenesten
Chatifys Tjeneste giver brugeren adgang til en AI-baseret samtale- eller voice-funktion, der kan besvare spørgsmål eller udføre simple instrukser. Tjenesten kan anvendes til informationssøgning, generel vejledning og lignende formål, men er ikke tænkt som professionel eller endegyldig rådgivning.

1.2 Aldersgrænse

  • Tjenesten er som udgangspunkt ikke begrænset af en fast aldersgrænse, men hvis du er under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre eller værge for at benytte Tjenesten.
  • Ved at bruge Tjenesten bekræfter du, at du enten er over 18 år eller har fået dine forældres eller værges samtykke til at anvende den.

2. Anvendelse og ansvar

2.1 Ingen garantier for korrekthed
Selvom Tjenesten benytter avanceret AI-teknologi, kan oplysninger være ufuldstændige eller fejlagtige. Tjenesten kan ”hallucinere” (dvs. angive forkerte svar eller information, som ikke er faktuelt korrekt). Vigtig information – f.eks. priser, datoer, kontaktinformationer eller faglige vurderinger – skal derfor altid bekræftes hos en pålidelig kilde, inden du træffer beslutninger på baggrund af Tjenestens output.

2.2 Ingen professionel rådgivning
Indholdet, der genereres via Tjenesten, er ikke juridisk, medicinsk, finansiel eller anden professionel rådgivning. Hvis du har behov for professionel rådgivning, bør du kontakte en relevant, fagligt kompetent person eller virksomhed.

2.3 Brugerens eget ansvar for input

  • Du er selv ansvarlig for al tekst, lyd eller andet materiale, du indtaster eller uploader til Tjenesten. Indtaster du personfølsomme oplysninger eller fortrolig information, kan disse blive gemt og efterfølgende tilgået af den virksomhed, som anvender Chatbotten eller Voice Assistenten (afhængigt af konfiguration).
  • Vi fraråder på det kraftigste at dele personlige oplysninger såsom CPR-numre, helbredsdata eller lignende i Tjenesten.

2.4 Afvisning af stødende eller ulovligt indhold
Tjenesten er konfigureret til at afvise eller blokere stødende, diskriminerende, chikanerende eller ulovligt indhold. Hvis du forsøger at indtaste sådanne oplysninger eller forespørgsler, kan Tjenesten afvise det.

3. Immaterielle rettigheder

3.1 Chatifys rettigheder
Chatify og/eller den virksomhed, der stiller Chatbotten/Voice Assistenten til rådighed, ejer de immaterielle rettigheder til Tjenesten, herunder kildekode, designdele og eventuel dokumentation.

3.2 Brugslicens
Som bruger får du en begrænset, ikke-eksklusiv ret til at anvende Tjenesten i overensstemmelse med disse Vilkår. Du må ikke kopiere, ændre eller dekompilere Tjenesten, medmindre loven tillader det.

4. Ansvarsbegrænsning

4.1 Ingen garanti for tilgængelighed
Tjenesten stilles til rådighed ”som den er og forefindes” uden garanti for oppetid, driftssikkerhed eller fejlfri funktion.

4.2 Indirekte tab
Chatify kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tab, herunder tabt fortjeneste, mistede data eller øvrige følgeskader, der måtte opstå som følge af brugen eller manglende mulighed for at bruge Tjenesten.

4.3 Brug af output
Ethvert output fra Tjenesten, herunder råd, svar eller forslag, anvendes på eget ansvar og efter brugerens eget skøn. Chatify fraskriver sig ethvert ansvar for tab eller skader, som måtte opstå ved, at du eller andre stoler på Tjenestens oplysninger.

5. Databehandling og privatliv

5.1 Henvisning til privatlivspolitik
Behandlingen af personoplysninger, herunder logs fra chats eller voice, følger Chatifys eller den aktuelle virksomheds privatlivspolitik. Ved brug af Tjenesten accepterer du, at dine data behandles i overensstemmelse med den pågældende politik.

5.2 Brugerens ansvar
Du bør undlade at dele personfølsomme data eller andre fortrolige oplysninger, medmindre det er strengt nødvendigt og i overensstemmelse med gældende lov. Tjenesten kan gemme eller videregive dine inputs til den virksomhed, der ejer eller har opsat Chatbotten/Voice Assistenten.

6. Misbrug og misligholdelse

6.1 Misligholdelse
Hvis du overtræder disse Vilkår, herunder forsøger at indtaste ulovligt eller stødende indhold, forbeholder Chatify og/eller den aktuelle virksomhed sig retten til at blokere eller begrænse din adgang til Tjenesten uden varsel.

6.2 Retslige skridt
Ved alvorlige overtrædelser, fx hvor der sker brud på gældende lov eller forsøg på at misbruge Tjenesten til ulovlige formål, forbeholder Chatify sig retten til at underrette relevante myndigheder og i øvrigt forfølge vores retskrav.

7. Ændringer i Vilkårene

7.1 Løbende opdatering
Chatify kan opdatere eller ændre disse Vilkår, hvis det er nødvendigt af juridiske eller kommercielle årsager. Du vil normalt blive informeret om væsentlige ændringer, fx gennem en meddelelse i Tjenesten eller på vores hjemmeside.

7.2 Fortsat brug
Hvis du fortsætter med at bruge Tjenesten, efter eventuelle ændringer er trådt i kraft, anses du for at have accepteret de opdaterede Vilkår.

8. Lovvalg og værneting

8.1 Lovvalg
Disse Vilkår er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret.

8.2 Værneting
Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med brugen af Tjenesten eller disse Vilkår, skal afgøres ved danske domstole.

9. Ikrafttræden

Disse Vilkår træder i kraft på datoen for offentliggørelsen eller sidste opdatering. Ved første brug af Tjenesten efter denne dato erklærer du dig indforstået med Vilkårene.

Kontaktoplysninger
Hvis du har spørgsmål til disse Vilkår, vores Tjeneste eller ønsker yderligere information, kan du kontakte:

Chatify ApS
Dyrehegnet 19, 2740 Skovlunde, Danmark
+45 21466440 / info@chatify.dk / chatify.dk/kontakt

Version og ikrafttræden

Disse servicevilkår er senest opdateret den 19/02/2025 og træder i kraft samme dato.